Waarom ontvang ik een aanmaning?
U heeft een aanmaning ontvangen, omdat een partij stelt dat u een geldbedrag verschuldigd bent en u (ondanks herinnering) niet tot betaling van het gevorderde bent overgegaan. Meer informatie over de vordering staat in de aanmaning. Wij kunnen u uitgebreider toelichten hoe de vordering tot stand is gekomen. Voor vragen over de vordering kunt u met ons contact opnemen.
Het ongeopend en/of onbeantwoord laten van aanmaningen leidt vaak tot grotere (financiële) problemen. Wij willen dit voorkomen. Onderneem actie. Hieronder vindt u een aantal opties.
U heeft rechten en plichten. Voor een volledig overzicht verwijzen wij naar onze incassobijsluiter.
Veelgestelde vragen
Direct een betaling doen
Heeft u een aanmaning van ons ontvangen, erkent u de vordering en wenst u een betaling te verrichten? Wij bieden u diverse mogelijkheden op de vordering te voldoen:
- iDEAL: Wanneer u via iDEAL wil betalen, naam dan contact met ons op. Wij generen dan voor u een persoonlijke iDEAL-link waarmee u veilig kunt betalen.
- Bankoverboeking: Liever zelf een betaling doen? U kunt dan via uw online bankomgeving een betaling uitvoeren. Maak het te betalen bedrag over op IBAN bankrekeningnummer NL18INGB0681893885 t.n.v. Stichting Derdengelden Mariënbergh Incasso Services B.V.
- Contant: Het uitgangspunt is dat geldbewegingen via de bank plaatsvinden. Contant betalingsverkeer wordt zoveel mogelijk vermeden. Indien u contant wil betalen, maak dan een afspraak met ons kantoor. Wij vragen u altijd om een verklaring voor de herkomst van het contante geld. In onze administratie verwerken wij dat dit onderzoek heeft plaatsgevonden en welke verklaring is gegeven.
Ik kan niet alles ineens betalen
U erkent de vordering, maar u kunt niet alles ineens betalen. U wenst daarom een betalingsregeling. Op grond van de wet hoeft onze opdrachtgever geen genoegen te nemen met een betalingsregeling. Desondanks spannen wij ons in om onze opdrachtgevers te laten instemmen met realistische betalingsregelingen die rekening houden met uw financiële situatie. Neem contact met ons op om de mogelijkheden van een betalingsregeling te bespreken. Houd er rekening mee dat wij u kunnen vragen om een overzicht van inkomsten, uitgaven en schulden.
Ik ben het niet eens met de vordering
Op het moment dat u de vordering betwist, dan kunt u dit kenbaar maken door contact met ons op te nemen. Nadat wij van u een gemotiveerde betwisting hebben ontvangen, dan wordt het incassotraject gepauzeerd. Vervolgens neemt de incassodienstverlener contact op met de opdrachtgever om uw betwisting te bespreken. U ontvangt daarna binnen een redelijke termijn een reactie van ons of onze opdrachtgever.
Ik heb meer schulden
Wij zijn er om u te helpen. Informeer ons over uw situatie. Het is belangrijk om grip te krijgen op de hoeveelheid openstaande rekeningen. Er zijn diverse websites met adviezen, tips en informatie te vinden die behulpzaam kunnen zijn bij het weer op orde brengen van uw financiën. Op www.nibud.nl en www.zelfjeschuldenregelen.nl vindt u vele tips en hulpmiddelen.
Ik heb problematische schulden
Is er sprake van een problematische schuldensituatie? Voor hulp bij uw schulden kunt u zich melden bij uw gemeente. U kunt daar terecht voor een advies of een aanvraag voor schuldbemiddeling of schuldsanering. De gemeente kijkt of ze u kan helpen bij uw schulden. Dit heet een minnelijk traject. Lees hier meer informatie.
Stichting 113 Zelfmoordpreventie
Ziet u door uw financiële problemen geen uitweg meer en denkt u aan zelfdoding? Er is altijd een oplossing! Stichting 113 Zelfmoordpreventie biedt hulp (www.113.nl). U kunt geheel anoniem bellen of chatten met hun specialisten. Bel gratis 0800-0113.
Heeft u een klacht over onze dienstverlening?
Wij doen ons best te voorzien in een behoorlijke dienstverlening. Het kan toch voorkomen dat er een klacht ontstaat. Indien u een klacht heeft over onze dienstverlening, horen wij dit graag. Wij zullen uw klacht dan in behandeling nemen overeenkomstig onze klachtenregeling. Wij handelen deze klachten binnen een redelijke termijn en in een constructieve sfeer af.
Klacht indienen per mail
Uw klacht kunt u schriftelijk indienen door een e-mail te sturen naar: klachten@marienbergh.nl. Direct een klacht indienen? Klik op de onderstaande button. Uw klacht moet in ieder geval bevatten:
- Uw volledige naam;
- Uw adresgegevens;
- Een dagtekening;
- De naam van uw (organisatie indien van toepassing);
- Een duidelijke omschrijving van de klacht en de gedraging die tot de klacht heeft geleid;
- De datum of tijdsperiode waarin de klacht zich heeft voorgedaan;
- Alle relevante documenten.
Klacht indienen per post
Liever per post uw klacht indienen? Dat kan door uw klacht met de bovengenoemde gegevens te versturen naar:
Mariënbergh Incasso Services B.V.
T.a.v. mr. R.G. (Robbert) Goossens
Postbus 125
2700 AC Zoetermeer
Ontevreden over de klachtafhandeling?
Bent u na de behandeling van uw klacht niet tevreden over de afhandeling, dan heeft u de mogelijkheid een klacht in te dienen bij Incassoklacht.nl. Incassoklacht.nl zal het geschil aan de hand van hun geschillenregeling afhandelen.